7 tips hoe om te gaan met verleidingen

Is het jou opgevallen dat alle verleidingen direct in het zicht staan als je de winkel instapt en op de meest gunstige looproute?  Onbewust ga je vaak toch meer voedingsmiddelen kopen dan je had voorgenomen. Je moet erg stevig in je schoenen staan om deze verleidingen te laten staan. Dit zijn allemaal extra calorieën die meestal naast de maaltijden wordt genuttigd. Calorieën die niet worden  verbrand wordt als vet in je lichaam opgeslagen. Uiteindelijk kan dit resulteren in een bredere buikomvang en een hoger lichaamsgewicht. Te veel vet rond je organen is slecht voor het functioneren van je lichaam en kan voor (meer) gezondheidsproblemen zorgen. Hierbij kan je denken aan hart- en  vaatziekten, diabetes en sommige vormen van kanker. Heb je ook zo’n moeite om de verleidingen te laten staan en/of te minderen met de hoeveelheid ? Laat dit niet gebeuren en maak gebruik van onderstaande tips.

7 tips om de verleiding te weerstaan  

  1. Ga niet met een lege maag boodschappen doen of winkelen. Hiermee voorkom je dat er meer in je winkelkar terecht komt dan je had voorgenomen. Maak er een gewoonte van om een glas water te nemen voor het boodschappen doen. Water zorgt ervoor dat je een vol gevoel krijgt.
  2. Koop geen kant- en klare en bewerkte producten. Deze bevatten vaak toegevoegde suikers, ongezonde vetten en teveel zout. Daag jezelf uit met nieuwe recepten en de ‘vergeten’ groenten.  Ga zelf koken en bakken. Zo weet je wat je binnen krijgt.
  3. Wees bewust dat je gezelligheid ook kan creëren met gezonde producten. Bijvoorbeeld met groentesnacks, ongezouten noten (handje per dag) of een stuk fruit.
  4. Weet je eigenlijk wel wat gezonde voeding is? Reclames, logo’s en verpakkingen kunnen je namelijk op het verkeerde been zetten.
  5. Maak met zijn allen een mooie boswandeling met na afloop een kom zelfgemaakte soep. Wat zal dat heerlijk smaken zeg. Een wandeling van 30 minuten of langer zorgt ervoor dat je meer vet gaat verbranden. Ook na afloop van de wandeling.
  6. Heb je zin in een extraatje? Vervang dan die banketstaaf, pepernoten of chocoladeletter voor een gezond(er) alternatief. Of haal de banketstaaf, pepernoten en chocoletter niet in huis.
  7. Zeg NEE en/of zet een glas koud water neer (koud water geeft namelijk meer verzadiging).

Door stap voor stap een kleine aanpassing te maken in leefstijl al je merken dat je je beter gaat voelen. Het stappenplan en het boek van PuurGezond sluit hier mooi bij aan. Ik help je graag bij het kiezen van het juiste product.

Maak snel een afspraak voor een vrijblijvend gratis weegmoment zodat je  meer energie en zelfvertrouwen krijgt en bewuste keuze’s maakt. Zo ben je beter bestand tegen alle verleidingen thuis of elders.

Geef jezelf het mooiste cadeau wat er is: een gezonde leefstijl!

Vergoeding is mogelijk

Wist je dat vergoeding mogelijk is vanuit het aanvullende pakket?

Informeer bij de zorgverzekeraar of vergoeding mogelijk is.

Ik ben aangesloten bij de Beroepsvereniging Gewichtsconsulenten Nederland. Dit is belangrijk, anders vind er geen vergoeding plaats en zo blijft de kwaliteit gewaarborgd.